Köpvillkor

Beställning

Hur handlar jag?
För att kunna handla på Prosail Ropes & Gear behöver du registrera dig som kund vilket naturligtvis är helt kostnadsfritt och utan några som helst förpliktelser - detta görs i samband med köp i kassan. Klicka på "SHOP" i menyn ovanför för att komma till butiken.

Vad händer efter jag beställt?
Efter att vi tagit emot din beställning och kontrollerat den skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress. Om du ångrar dig, vill ändra eller komplettera din order så går det bra så länge din order inte har lämnat oss. Kontakta oss och uppge ditt ordernummer samt vilken ändring du vill göra. Om varan du har beställt finns i lager kommer du normalt att erhålla den inom 2-5 arbetsdagar. Innehåller din beställning produkter som för tillfället är slut, väntar vi med att skicka din beställning tills alla produkterna finns för leverans. Du kan på egen begäran få delleverans av din beställning, dock tillkommer då fraktkostnad för varje leveranstillfälle.

Köpvillkor
Priser är angivna i Svenska kronor och är inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive moms, frakt och betalning.

Betalning
Betalning sker enkelt och säkert med Paypal eller Payson. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säkere-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar. Alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2003 som ett helt nytt fenomen i Sverige och har med tiden blivit synonymt med säkra nätbetalningar. Payson samarbetar med VISA, MasterCard och över en halv miljon svenskar använder idag Payson som har blivit en välkänd betallösning på Internet. Läs mer om Payson här:
www.payson.se

Leverans

Leveranstid
Normal leveranstid är 2-5 dagar. Vissa produkter kan ha något längre leveranstid, detta meddelas då via e-post. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du har frågor om din leverans.

Reklamation och ångerrätt

Samtliga reklamationer av våra produkter hanteras av oss. Felaktiga leveranser skickas till adressen under KONTAKT i huvudmenyn. Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det tydligt framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.
När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt prova den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. 14 dagar öppet köp gäller vid onlinebeställningar.
Anmäl retur till oss på e-postadressen under KONTAKT, bifoga kvittot i leveransen, varan skall vara oanvänd och i orginalförpackning. Ev. fraktkostnad står kunden för. Ångerrätt gäller EJ rea-varor. Vi följer konsumentköplagens rekommendationer. Alla returåtaganden utförs av respektive tillverkares utpekade serviceombud. Det är samma villkor som om du köpt varan i vilken butik som helst.